пʼятницю, 23 червня 2017 р.

Система виховної роботи класного керівника

Педагогічне кредо: «Збудити, дати виявитися самостійним творчим здібностям дитини, навчити найвищому із мистецтв – мистецтву жити».
Проблема, над якою працює класний керівник: «Виховання творчої особистості».
Працюючи з дитячим колективом, розумію, що особистісно зорієнтоване виховання дає можливість підтримувати та розвивати природні якості кожного учня, його здоров’я, індивідуальні здібності, допомагати в становленні його суб’єктивності; соціальності, творчої реалізації особистості. В своїй роботі поєдную процес виховання та освіти в єдиний процес допомоги, підтримки, соціально-педагогічного захисту, розвитку дитини, підготовки до життєтворчості.
Це дає можливість реалізувати завдання особистісно зорієнтованого виховання:
-         розвинути індивідуальні пізнавальні здібності кожного учня;
-  максимально виявити, ініціювати, використати індивідуальний досвід учня;
- допомогти особистості пізнати себе, самовизначитись та самореалізуватись;
-         сформувати в особистості культуру життєдіяльності, яка дає можливість продуктивно визначати лінії життя.
  Учнівський колектив 3 – Б класу працездатний, дисциплінований. Хлопчики та
 дівчатка люблять разом проводити час, працювати та відпочивати в школі і в позаурочний час, відвідувати  різні гуртки.
Діти знають норми і правила поведінки під час навчальних занять і відпочинку.  З метою закріплення знань правил поведінки, в класі протягом навчального року проводяться класні і загальношкільні заходи.
Як класний керівник формую в учнів ціннісне ставлення до суспільства та держави. В класі проводились бесіди «Символи моєї держави», «Великий дім – держава»; година спілкування «Моя рідна Україна»; вікторина «Вислови та вірші про мову»; конкурс малюнків «Кожна дитина має право», вікторина «Чи знаєш ти свій край», бібліотечний урок до Дня українського козацтва.
     Особливу увагу приділяю формуванню моральних якостей: чуйності, чесності, правдивості, справедливості, гідності, толерантності, милосердя, взаємодопомоги, співпереживання, щедрості, поваги до особистості.
З цією метою проводжу бесіди «Про справжню дружбу», «Мої обов’язки», години спілкування «Вчимося бути справжніми людьми», «Чужого горя на буває», розгляд життєвих ситуацій «Як би я вчинив…», «Якщо твій друг помилився…»;  колективне складання правил товаришування «Правила нашого життя»
 Формую екологічну культуру школярів, стимулюю бажання пізнавати природу, виховую прагнення берегти і примножувати її багатства. В свою роботу включаю бесіди «Ми відповідаємо за тих, кого приручили», «Збережемо чистим довкілля», гру-подорож «Заповідні місця України», конкурс малюнків «Рослини моєї вулиці», «Квіти в житті людини». Особливе місце посідають і екскурсії. Починаючи з екскурсії до шкільного музею «Чорнобиль  - рана України» і продовжуючи екскурсіями по місту та історичним місцям рідного краю.
 Для усвідомлення значущості праці в житті людини та з метою виховання відповідальності за результати власної праці та праці інших проводжу бесіди «Хвилина час береже», «Чи вмієш ти вчитися?», години спілкування «Праця – годує, а лінь – марнує», «Шануймо працю інших», акції «Збережемо книгу!», «Подарунки молодшим друзям»; участь в прибиранні шкільної території, конкурс «Мала господиня». Також стало традицією проведення майстер-класів батькам, виготовлення вітальних листівок та поробок з природного матеріалу.
  Підвищенню рівня естетичного виховання та емоційно-ціннісного ставлення до мистецтва сприяють години милування природою «Лісові сюрпризи», «Хоровод весняних квітів», «Осіння щедрість», уявна гра-мандрівка «У країну мистецтва»; виставка малюнків «Краса природи рідного краю», конкурси юних декламаторів; проект «Музичні враження», інсценізація казки «Рукавичка» англійською мовою.
 З метою виховання у школярів ціннісного ставлення до здорового способу життя, формування позитивної орієнтації до свого здоров’я, як найвищої соціальної цінності проводжу класні години «Здоров’я – найбільший скарб», «Ні шкідливим звичкам»,  бесіди «Профілактика інфекційних захворювань», «Режим дня школяра», вікторину «Сам удома», психологічний портрет «Мій найкращий друг»(міні-твори); «Краса імені мого», конкурс малюнків «Найцінніше в моєму житті», олімпійські уроки, спортивні ігри та змагання.

Особливу роль у виховній роботі відводжу участі у загальношкільних заходах: «Королева – осінь», «Містери школи», «Весняний вальс». Саме в процесі цієї роботи можна побачити, як дорослішають мої вихованці, як вдало проходить процес становлення і розвитку класного колективу.

Немає коментарів:

Дописати коментар